Monday, May 17, 2010

vee mälu

Eile vaatasin taas Masaru Emoto veekülmutamise tulemusi ja otsustasin üle nelja aasta teha ise ka riisiekperimendi - naljakas, et see pole mul varem mõttesse tulnud.
Ühesõnaga täna jõudsin siis riisikeetmiseni peale seda, kui the Guy trenni läks.
Pesin 150ml riisi ära ja panin tulele. Nii kaua kuni vesi soojenes lippasin oma tuppa karbi kaantele vajalikke loosungeid joonistama. Poole maalimise pealt meenus aga üks artikkel, mille lugemine mul tööl pooleli jäi ning võtsin selle ka lahti. Olin just süvenenud nõiakaevu loosse, kui kuulisn imelikku alarmheli, mis meenutas suitsuandurit - minu tähelepanu see esiti väga ei pälvinud, kuna olin harjunud pideva kriiskamisega, see aga oli katkendlik.
Imestasin, et kust see küll tulla võib, sest mina ju ometi ei tee midagi köögis... süvenesin jällegi oma tegevusse ja umbes paar sekundit hiljem ehmusin jalule, sest mulle meenus, et ma panin ju riisi keema. Minu meelest oli nii vähe aega mööda läinud, kuid arvestades milline pott ja riis olid, siis möödunud pidi olema ikka oma 50 minutit:S Veider et ma hakkasin seda kummalist lõhna tundma alles peale seda, kui olin korra köögis olnud - kogu korter oli suitsuvingu ja kummalist kummipõletushaisu täis. Veider on ka asjaolu, et kui ma muidu pole kuidagi suutnud andurit tööle panna(ühel erandlikul juhul tilkus tort ahju põhja ja see oli ka ainus kord, kui ma punkti kirja sain 2009 aastal), siis just nüüd kui mul oli kõige suurem riisikeetmishuvi, unustasin viimase tulele.

Uus katse oli paremate tulemustega:D Jagasin riisi kolme ühesugusetesse (pestud!)toorjuustukarpidesse ja pildistasin igas poosis. Ühele karbile panin peale negatiivse sõnumiga, teisele positiivse sõnumiga ja kolmandale ilma sõnumita kaane. Asetasin karbid erinevatesse kohtadesse, et pöörduda nende poole personaalselt. Plaanis on siis iga päev öelda midagi halvasti sellele riisile, mis kannab negatiivset sõnumit ja midagi ilusat riisile, millel on positiivse sõnumiga kaan. Riis, mis on sõnumita, seda ma ei puudu üldse ja tõstsingi ta kõige kõrgemale riiulile.
Eksperiment kestab 30 päeva ja esimesed märgatavad tulemused peaksid ilmnema juba esimesel nädalal - teen vahekokkuvõtte umbes nädala pärast. Emoto assistentide korduvad katsed näitasid, et positiivses keskkonnas on vesi "õnnelik" ja ei rikne nii kiiresti. Negatiivses keskkonnas on aga tulemused vastupidised, samas kõige õnnetum saatus pidavat olema Emoto sõnutsi ignoreeritud veel - järelikult ilma sõnumita riis peaks välja nägema kõige koledam.



No comments: