Monday, March 25, 2013

Bonsai ja putuktoiduline taim

Peale puhkust koju naastes avastasime Mr Blackiga, et bonsai, mis oleks pidanud tänu niisutussüsteemi ehitamisele vastu pidama nädala, oli end saunas kasutatava viha sarnaseks kuivatanud. Seevastu putuktoiduline taim, mis ähvardas meid, et ta sureb kohe ära, kui me midagi valesti teeme ja iga päev järjekindlalt destilleeritud vett nõudis ja muidu igati kapriisne olend on, oli ikka sama rõõsa ja elurõõmus kui enne meie lahkumistki:O Müstika!

Nokkisin bonsai lehti suure kurvastusega ja lootsin, et ta siiski kunagi endale uued lehed leiutab. Krahv Black, kes ekslikult arvas, et ma nutu äärel olin, lubas mulle lausa uue bonsai tuua. Tegelt isegi kui tüvi oleks olnud kuivanud, siis poleks ma enam uut puud tahtnud! Ma oleksin siiski nullist alustanud kasvatamist nii nagu mul ca 10 aastat tagasi see plaanis oli, kui mul esimene huvi tärkas selle puu vastu. See plaan pole tegelt siiani kuhugi kadunud, nii pea kui sobiva seemne leian, kavatsen selle pika plaani tegudesse pöörata!

Aga bonsaist veel nii palju, et ma teadsin küll, et lehtede ära korjamine ja okste kärpimine soodustab uute "uinunud" lehtede ärkamist, kuid ma ei olnud valmis, et juba paari päeva pärast esimesed märkamatud pungad tekivad ja juba nädala pärast puu täies lehes on! Maailm ei saanudki otsa sel kuul! 

No comments: